Hvem er vi?

Sdr. Bjert Menighedsbørnehave er en lille selvejende børnehave med op til 40 børn og 8 ansatte. Børnehaven ligger i en aktiv landsby, 6 km uden for Kolding, i et dejligt, naturskønt område. Vores helt fantastiske legeplads med træer, bede, kroge, bakke, bålhytte, byggebrædder, legehuse og sandkasse indbyder til fantasifulde og motoriske læringsmiljøer. Vores børnehave er velholdt og indrettet med gode rum. Hos os er der plads til fordybelse, kreativitet, leg og læring både ude og inde. Vores børnegruppe er fordelt på tre stuer med fokus på nærmeste udviklingszone.

Vi er en engageret personalegruppe. Vores pædagogiske faglighed og store engagement er omdrejningspunktet i vores samarbejde. Vi er nysgerrige, undrende, reflekterende og respektfulde over for os selv, hinanden, børn og forældre.

Sdr. Bjert Menighedsbørnehave er attraktiv og et aktivt tilvalg for forældrene. Børnehaven har en engageret bestyrelse og forældregruppe. Der er et godt samarbejde mellem personale, bestyrelse og forældre, og vi vægter samarbejdet højt. Vi har mange gode traditioner for både børn og deres familier.

Vi arbejder ud fra 3 værdier – nærvær, engagement og respekt. I kan i bilaget se mere om de 3 værdier.

Sdr. Bjert Menighedsbørnehave er en selvejende institution, hvilket betyder, at vi selv ejer vores børnehave. Vores bestyrelse udøver det juridiske ejerskab af vores institution. Bestyrelsen ansætter institutionens leder og personale. Vi har selv ansvaret for at vedligeholde vores bygninger. Det er bestyrelsen og lederen, som har ansvar for at drive en økonomisk sund institution. Det er derfor vores bestyrelse og leder, der bestemmer, hvordan vi prioriterer de økonomiske ressourcer.

Fordi vi er selvejende har vi en stor forældreinddragelse, og vi lægger vægt på, at forældre tager medejerskab for, at vi sammen kan have den bedste institution for børnene. Ejerskabet til vores egen institution skaber engagement hos forældrene og ejerskabet giver høj trivsel hos medarbejdere, hvilket smitter af på børnene.

Børnehavens 3 værdier

Shape Created with Sketch.